Werk in afronding: het boek over Dominicanen en Dominicanessen te Sittard en omstreken

geplaatst in: Geen categorie | 0

Vanuit de Timmers Stichting is er de afgelopen jaren hard gewerkt aan de totstandkoming van een rijk-geïllustreerde bundel met facetrijke opstellen over de aanwezigheid van de dominicanen en dominicanessen in Sittard en omstreken, met een nadruk op de periode 1626-1802. Bij deze totstandkoming, die plaatsvindt onder aansturing van bestuursleden Chris Dols (redactievoorzitter), Guus Janssen en Kees Schutgens, is een collectief van meer dan tien auteurs betrokken — onder hen prof. dr. Koen Ottenheym (Universiteit Utrecht) en prof. dr. Frank Pohle (Aachen University). Momenteel bevindt het redactionele werk zich in de afrondingsfase. De komende maanden staan dan ook niet alleen in het teken van de eind- en beeldredactie, in samenspraak met de betrokken auteurs, maar worden tevens gebruikt om het boek ter perse te laten gaan. Hou onze webstek in de gaten voor nieuws over de boekpresentatie!

OP-Sittard