Gemma-project van start

geplaatst in: Geen categorie | 0

In 2019 wist de Timmers Stichting twee omvangrijke projecten af te ronden: het project ‘Dominicanen en dominicanessen in Sittard: vier eeuwen geschiedenis’, dat leidde tot een lijvig en rijk geïllustreerd boekwerk, en niet veel later het project ‘Limburgers in Amsterdam’, dat resulteerde in een samenwerking met het Museum Valkenburg en een tentoonstelling aldaar. In de loop van 2020, toen de coronapandemie steeds meer onze dagelijkse levens ging beïnvloeden, is de Timmers Stichting op uitnodiging van de Katholieke Stichting Gemmakapel Sittard samen met Vereniging Sittard Verleden begonnen aan een nieuwe klus: de geschiedschrijving van de Sittardse Zusters Passionistinnen en hun Klooster van de H. Gemma aan de Leijenbroekerweg. Het project, dat onder meer een boek zal voortbrengen, loopt in principe tot en met 2023.

Zusters in gebed